loading...
مطالب خواندنی و دیدنی 【ツ】
Welcom


 

  


فونت زيبا ساز

بــــــرای استفاده از تمامی 

امکانات سایت عضو شوید


                    

 

                                        
رتبه در گوگل 1

پیج رنک

آخرین ارسال های انجمن
امیرحسین بازدید : 744 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

 

بشقاب یکی ازوسایل جدانشدنی از آشپزخانه است که به منظور صرف غذا و گاهی مقاصد تشریفاتی و تزئینی به کار می رود .این ظرف از ابتدای پیدایش آن تاکنون انواع واقسام و کاربردهای گوناگونی در زندگی بشر داشته است .اما بر اساس شواهدی که باستان شناسان ارائه کرده اند بشقاب ها از ابتدا به این شکل نبوده اند. آنچه برای باستان شناسان در زمینه تاریخچه ی بشقاب غذاخوری ومیوه خوری جالب است این است که بشقاب ها باتوجه به تجربه های به دست آمده از هر ملیتی تغیرات فراوانی داشته اند که این خود تحقیقات فراوانی را می طلبد..

بشقاب های چوبی:

قدیمی ترین بشقاب هایی که باستان شناسان کشف کرده اند به صورت صفحات چوبی بوده است که به انسان های اولیه که در دوران کهن زندگی می کردند تعلق دارند، اما این صفحات چوبی نیز انواع و اقسام گوناگونی داشته که از آن جمله می توان به صفحات چوبی خیلی صاف و یا خیلی گود اشاره کرد. باستان شناسان معتقدند انسانهای اولیه در پی تجربیاتی که از ساختن این صفحات بدست آورده اند، تولید این صفحات را ادامه داده اند.

بشقاب های فلزی:
درحدود یک میلیون سال قبل از میلاد مسیح رومی ها فلزی را کشف کرده اند این نوع فلز سبب شد تا در ساختن وسایلی همچون بشقاب نیز مورد استفاده قرار گیرد. درسال های بعد رومیان این فلزات را با استفاده از سنگ های تیز وچکش تراش داده اند و طرح های مختلفی را روی بشقاب ها در آوردند که زیبایی خاصی به آنها می داد.

بشقاب هایی با جنسی ناشناخته:
باستان شناسان ظروفی را از جنس خاصی شبیه به سرامیک پیدا کردند که این نوع ظروف تنها تفاوتی که با سرامیک دارد این است که در کنار آتش داغ می شود وحالت ذوب شدن به خود می گیرد. البته باستان شناسان هنوز درباره ی جنس این نوع بشقاب باهم اختلاف نظر دارند.
بشقاب های سفالی:
قدیمی ترین بشقاب های سفالی که باستان شناسان موفق به یافتن آنها شده اند مربوط به هزار دهم بیش از میلاد و در محدوده بین النحرین است. این مساله نشان می دهد که وقتی انسانهای اولیه از خوردن غذا در ظروف چوبی و سنگی به تنگ آمده اند، به سفال روی گردانده اند.

تولید بشقاب های جدید در جهان:
درسال 1286 میلادی شرکت تاپ تولید کننده ظروفی از جمله بشقاب های غذاخوری ومیوه خوری درلندن بشقاب هایی راتولید کرد که روی آن طرح هایی ازگل های مختلف طبیعت مانند مریم و آقاقیا طراحی شده بود این نوع بشقاب ها به دلیل جدید بودن شان بسیار مورد توجه مردم لندن قرار گرفتند اما بشقاب های جدید به دلیل بی کیفیت بودند دیگر مورد استقبال قرار نگرفت واین شرکت ورشکست شد.
درسال 1545 فردی که اهل محله) توروپز) درشهر پارس بود اقدام به تولید بشقاب هایی کرد که به شکل های مختلفی از جمله مربع مستطیل بود این بشقاب ها درجهان تا امروز ادمه یافت.

جالب است درباره ی نام بشقاب بدانید:
بشقاب واژه ای ترکی است، (بش) به معنی خالیو (قاب) به معنی ظرف است در گذشته در پارسی به بشقاب دوری می گفتند .امروزه نیز همچنان در پارسی محلی بشقاب بزرگ را دوری می گفتند .در قدیم به واژی بشقاب های بزرگ لبه دار را دوری ،پردل ورکابی می گفتند. در پارس بشقاب سفالی و سوپ خوری (سکر یا سکوره واسکر،سکرجه) بشقاب بزرگ زکنج و بشقاب کوچک بزمک، بشقاب کشیده دیس، بشقاب چوبی چیپین و بشقاب تبرگ گرباک نامیده می شود.

 

 

نظر بده

امیرحسین بازدید : 967 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

 

لامبورگيني يکي از معتبر ترين شرکت هاي اتوموبيل سازي در دنيا است. اين شرکت اتوموبيل سازي در سال 1963 تاسيس شد و از همان ابتدا کار را روي هيجان و سرعت اتوموبيل راني متمرکز کرد. اما اين شرکت عليرغم به دست آوردن طرفداران زياد؛ در طي سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان يک شرکت منسجم و مطمئن، اطمينان خريداران را جلب کند. اما وقتي آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغيير کرد.

 

 

امیرحسین بازدید : 895 جمعه 1390/05/28 نظرات (1)

چهار تا سوأل هستش. بايد اونها رو سريع جواب بدي. حق فکر کردن نداري، حالا بزار ببينيم، چقدر باهوش هستي

آماده اي؟؟؟؟؟

 

 

سوأل اول :


فرض کنيد در يک مسابقه دوي سرعت شرکت کرده ايد. شما از نفر دوم سبقت مي گيريد
حالا نفر چندم هستيد؟

سوأل دوم:

اگر شما توي همون مسابقه از نفر آخر سبقت بگيريد، نفر چندم خواهيد شد؟

سوأل سوم:


رياضيات فريبنده!!! اين سوأل رو فقط ذهني حل کنيد. از قلم و کاغذ و ماشين حساب استفاده نکنيد.

عدد 1000 رو فرض کنيد. 40 رو به اون اضافه کنيد. حاصل رو با يک 1000 ديگه جمع کنيد. عدد 30 رو به جواب اضافه کنيد. با يک هزار ديگه جمع کنيد. حالا 20 تا ديگه به حاصل جمع، اضافه کنيد. 1000 تاي ديگه جمع کنيد و نهايتاً 10 تا ديگه به حاصل اضافه کنيد. حاصل جمع بالا چنده؟

سوال چهارم:

پدر ماري، پنج تا دختر داره: 1-Nana 2- Nene 3- Nini 4- Nono. اسم پنجمي چيه؟

پاسخ سوال اول:   


اگر پاسخ داديد که نفر اول هستيد، کاملاً در اشتباه هستيد! اگر شما از نفر دوم سبقت بگيريد، جاي او را مي گيريد و نفر دوم خواهيد بود.   

پاسخ سوال دوم:

اگر جواب شما اين باشه که شما يکي مانده به آخر هستيد، باز هم در اشتباهيد.
بگيد ببينم شما چه طور مي تونيد از نفر آخر سبقت بگيريد؟؟ (اگر شما از نفر آخر
عقب تر باشيد، خوب شما نفر آخر هستيد و از خودتون مي خواهيد سبقت بگيريد؟؟؟؟)

پاسخ سوال سوم:


به عدد 5000 رسيديد؟ جواب درست 4100 است.

باور نداريد؟ با ماشين حساب حساب کنيد.

مشخصتاً امروز روز شما نيست. شايد بتونيد سوأل آخر رو جواب بديد... تمام سعي خودتون رو بکنيد. آبروتون در خطره!!!

پاسخ سوال چهرم:

Nunu؟

نه! البته که نه. اسم دختر پنجم ماري هستش. يک بار ديگه سوأل رو بخونيد.

 

امیرحسین بازدید : 647 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

 

اگر عاشق خوردن فست فود هستید از این پس مراقب باشید كه از نوشیدن قهوه بعد از خوردن این غذاها خودداری كنید چون قهوه و فست فود یك تركیب خطرناك است كه به خصوص وقتی با هم مصرف شوند، قند خون را به شدت افزایش می دهند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پزشكان هشدار دادند افرادی كه قند خون ندارند و از این نظر كاملا سالم هستند، پس از خوردن یك وعده غذایی پرچرب، قندشان به مقدار زیادی افزایش پیدا می كند اما اگر بلافاصله بعد از این وعده غذایی چرب قهوه كافئین دار نیز بنوشند، قند خون آنها تا دو برابر افزایش پیدا می كند و به اندازه افرادی می رسد كه در معرض خطر دیابت هستند.

 

 


به گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، دكتر ماری – سولیل بئودوین متخصص دانشگاه «گوالف» در كانادا یادآور شد: این نتایج به ما می گوید كه چربی های اشباع شده می توانند در توانایی بدن در پاكسازی قندها از خون تداخل ایجاد كنند و وقتی با كافئین موجود در قهوه همراه شوند، این تداخل تشدید می شود.


این متخصصان در آزمایشات خود دریافتند كه مقدار قند خون افراد تحت آزمایش، پس ازخوردن غذای چرب تا ۳۲ درصد در مقایسه با قبل از خوردن آن افزایش پیدا می كند

 

 

امیرحسین بازدید : 649 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

 

بر اساس بررسی های انجام شده شیر الاغ دارای مقداری فراوانی امگا 3 و کلسیم است. و می تواند برای بیماران قلبی مفید باشد. و در طول روز از نظر تامین انرژی به فرد کمک فراوانی

می کند.
 

بیش از این برخی از پزشکان به کسانیکه نسبت به شیر گاو حساسیت داشته اند، شیر الاغ را توصیه می کردند. و باید انتظار داشت شیر این حیوان در فهرست غذایی افرادی که به تناسب اندامشان اهمیت زیادی می دهند جای بگیرد.
دانشمندان ایتالیایی آزمایشی را روی موش ها با استفاده از شیر الاغ و گاو انجام داده اند. موش هایی که شیر گاو می خوردند چاق شده بودند اما موش هایی که از شیر الاغ استفاده کرده بودند لاغر شده بودند.
به گزارش خبر آنلاین علاوه بر این, چربی شیر الاغ به مراتب کمتر از شیر گاو است و به همین دلیل به بیماران قلبی توصیه می شود، با این که این شیر برای کودکان مبتلا به آلرژی هم می تواند مفید باشد. ولی در خواست کنندگان این نوع شیر باید کمی صبور باشند چون در حال حاضر این شیر کمتر در کشورهای جهان به صورت تجاری به فروش می رسد و تنها باید با حضور در روستاها آن را تهیه کرد.
سقراط در 460 سال قبل از میلاد، شیر الاغ را دوای بسیاری از دردها از نیش مار تا خون دماغ می دانست و برخی از شخصیت های برجسته تاریخی همچون کلئوپاترا را با شیر الاغ استحمام می کردند.

 

 

امیرحسین بازدید : 665 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

 

مواد لازم : گوجه سبز 500 گرم ، شكر قدري ، پياز 3 عدد ، روغن 150 گرم ، شنبليله 1 قاشق

سوپخوري ، تخم مرغ 4 عدد ، آرد سفيد 2 قاشق سوپخوري ، زردچوبه 1 قاشق سوپخوري ،

فلفل قدري ، نمك قدري

طرز تهيه :پياز را خرد کرده با روغن در حرارت ملايم سرخ مي کنيم تا طلائي شود آرد و شنبليله

 

را در پياز سرخ کرده کمي سرخ مي کنيم در صورت مصرف زرد چوبه آن را اضافه مي نمائيم ،

بعد 3 تا 4 ليوان آب داخل آن مي ريزيم مي گذاريم مايه چند جوش بزند باندازه کافي به آن نمک

و فلفل مي زنيم تخم مرغها را در ظرفي ميشکنيم و با کمي نمک مخلوط ميکنيم و کم کم در

مايه اشکنه مي ريزيم ، مرتب بهم ميزنيم تا تخم مرغ ها يکجا بسته نشوند بعد از 2 تا 3 جوش

اشکنه را در ظرف مي شکنيم .
 

بعد يک کيلو گوجه را پس از گرفتن هسته داخل اشکنه مي ريزيم بعد از پختن گوجه 2 تا 3

قاشق شکر به آن اضافه مي نمائيم بطور کلي در تمام اشکنه ها مي توانيم بعد از ريختن تخم

مرغ و پختن آن 3 تا 4 عدد تخم مرغ را درسته در آن بشکنيم و بدون بهم زدن بگذاريم تخم مرغ

ها بسته و پخته شود

 

 

امیرحسین بازدید : 634 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

 

 

مواد لازم : سير 3 حبه ، فلفل سياه 1 قاشق سوپخوري ، آرد 4/1 پيمانه ، راسته گوساله يك تكه 0 در حدود 2 كيلو ، پياز 1 عدد ، قلوه گوسفند 16 قطعه ، آب انگور 1 پيمانه ، سيب زميني متوسط 6 عدد ، گوجه فرنگي 3 عدد ، جعفري خرد شده 4/1 پيمانه



طرز تهيه :فر را روي حرارت 500 درجه فارنهايت گرم نموده , سير و نمك و فلفل را روي يك دستمال تميز ريخته با قسمت تخت چاقو روي آن فشار دهيد تا تقريباً خرد شود سپس آرد را به آن اضافه كنيد و مخلوط نمائيد . از مواد آماده به اطراف گوشت ماليده , گوشت را در ظرف مخصوص قرار داده , در طبقه وسط فر بگذاريد . درجه فر را كم كرده به 325 درجه برسانيد . منتظر بمانيد تا گوشت پخته شود و رنگ روي آن طلایی شود. گوجه فرنگي و پياز را ريز خرد نموده در كمي روغن تف دهيد. در نيمه پخت , گوشت را بيرون آوريد و به آن نمك زده , پياز را روي آن ريخته قطعه هاي گوشت قلوه گاه را روي آن قرار داده با اب انگور و گوجه فرنگي خرد شده در سيني فر قرار مي دهيم , سيب زميني ها را از وسط دو نيم كرده , در نيمه پخت دور تا دور گوشت قرار داده تا كاملاً پخته و بريان شود . در آخر آب گوشتي كه در ظرف باقي مانده , از صافي رد نموده ودر ظرف مورد نظر ميريزيم . سپس گوشت و سيب زميني ها را در آن قرار داده و روي آن جعفري خرد شده مي ريزيم

 .

 

امیرحسین بازدید : 562 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

 

داستان خویشاوند الاغ

روزی ملا الاغش را که خطایی کرده بود می زد,
شخصی که از آنجا عبور می کرد اعتراض نمود و گفت: ای مرد چرا حیوان زبان بسته را می زنی؟
ملا گفت: ببخشید نمی دانستم که از خویشاوندان شماست اگر می دانستم به او اسائه ادب نمی کردم؟!

داستان دم خروس

یک روز شخصی خروس ملا را دزدید و در کیسه اش گذاشت,
ملا که دزد را دیده بود او را تعقیب نمود و به او گفت:خروسم را بده! دزد گفت: من خروس ترا ندیده ام,
ملا دفعتا دم خروس را دید که از کیسه بیرون زده بود به همین جهت به دزد گفت درست است که تو راست می گویی ولی این دم خروس که از کیسه بیرون آمده است چیز دیگری می گوید.

 

امیرحسین بازدید : 508 جمعه 1390/05/28 نظرات (0)

به گفته پژوهش‌گران آمريكايی، مهارت‌های يادگيری

 در كودكان پيش دبستانی كه با رايانه سروكار دارند، نسبت به ساير همسالانشان كه از اين فناوری بی‌بهره هستند، رشد بهتری دارد. در اين پژوهش‌ها كه بر روی ۱۲۲ كودك ۳ تا ۵ ساله صورت گرفته است مشخص شد كودكانی كه در منزل يا در مدرسه با رايانه كار می كنند در آزمون‌ها نمرات بالاتری كسب می كنند. اين امر نشان دهنده آمادگی آنها برای به مدرسه رفتن و درك بيشتر آنها نسبت به كودكان بی‌بهره از اين فناوری است. برخی از مطالعات قبلی نيز حاكی از اين است كه استفاده از رايانه مهارت‌های حركتی كودكان و درك آنها از شماره‌ها و حروف را بهبود می‌بخشد، اما در اين پژوهش‌ها هنوز رابطه‌ای ميان استفاده از رايانه و دانش يا توانايی گفتاری كودكان به دست نيامده است. از سوی ديگر برخی كارشناسان معتقدند كه كار با رايانه جايگزين تجربيات اساسی دوران كودكی از قبيل بازی با اسباب بازی‌ها و همسالانشان می‌شود.

منبع:فصلنامه علم موفقيت

 

تعداد صفحات : 33

درباره ما
سلام دوستان عزیز این سایت برای سرگرمی شما دوستان عزیز ایجاد شده است امیدوارم با مطالعه و مشاهده مطالب این سایت سرگرم شوید نظر و نظرسنجی یادتون نره امیرحسین
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دلـتادانلود | بروزترین وبسایت تفریحی و خبری
  • سایت تفریحی سرگرمی یــــــوک!!!
  • سید امیر قادری
  • پورتال تفریحی ایرانیان | wWw.PixTurk.Ir
  • لینک دونی سایت
  • جذابترین و جالبترین خبرها
  • جوونی|بزرگترین وب سایت دانلود وتفریح با
  • وب سایت سرگرمی و تفریحی جنجال
  • آنتی ماسون
  • جملات زیبا
  • بــــزرگ ترین پـــاتــوق فـــارســی زبــان هــا
  • میهن دانلود
  • ★•★♥آوای عشــق♥★•★
  • oO گالری عکس پیکاسو Oo
  • تبادل لینک (PR +4)
  • بهترین وبلاگ تفریحی آموزشی خدماتی ایرانیان
  • کدهای حرفه ای وبلاگ
  • کـــــــــــــــــرج 2
  • گلچینی از بهترینها
  • دایرکتوری مهدی وب
  • تا ظهور
  • ılılı دنیــــــای موزیــــــک روز ılılı
  • سایت+تخصصی+سرگرمی
  • بیست لود
  • کلیک دانلود
  • سایت سرگرمی تفریحی چیکو
  • بیاجوک
  • تبادل لینک خودکار
  • درج آگهی رایگان
  • تبادل لینک اتوماتیک
  • Link Exchange Directory
  • تبادل لینک رایگان
  • تبادل لینک
  • تبادل لينك رايگان و حرفه اي
  • آرین اسکریپت
  • تاپ کرک
  • تبادل لینک سایت ها
  • پولساز .نت آموزش رایگان کسب درآمد
  • تبادل لینک اتوماتیک
  • بدو دانلود , دانلود رایگان نرم افزار
  • لینک باکس سئو
  • طب سنتی
  • فروشگاه بزرگ 20شاپ
  • golestmusic
  • .:كريستال:.تنها وب اتخصاصي تفريح و دانلود
  • **بروزترین پرتال تفریحی ایران***
  • .:كريستال:.تنها وب اتخصاصي تفريح و دانلود
  • بروزترین مرجع قالب وبلاگها و ابزار سایت و وبلاگ
  • تاپ کرک
  • تفریحی اس ام اس ناز
  • اولین دیسکو ایرانیان
  • تازه های دنیا
  • پسر محقق
  • << وبلاگ طرفداران پرسپولیس >>
  • هاستینگ سرور مجازی چت روم ساخت وب سایت
  • طراحی حرفه ایی با فتوشاپ
  • عشق تنها عشق
  • وبلاگ تخصصي آندرويد
  • اکشن شاپ
  • داستان سوک سوک
  • وب سرگرمی تفریحی nimrooz
  • جدیدترین نرم افزار روز دنیا
  • بهترین وبلاگ تفریحی آموزشی خدماتی ایرانیان
  • بهترین های وبگردی
  • ♥♥♥ پــــاتــــوق بــــارســـلــونــا ♥♥♥
  • :::عکسکده روژ:::
  • گلچینی از بهترینها
  • بهترین وبلاگ تفریحی آموزشی خدماتی ایرانیان
  • خرید vpn
  • کامپیوتر,نرم افزار,افزایش بازدید سایت
  • عکس بازیگران زن ایرانی
  • ۩۞۩ بیستاک ۩۞۩
  • عكس بازيگران زن + هالیوود
  • بیا اینجا
  • ولنتاین
  • جدیدترین عکس های روز
  • ▓◄سرگرمی تفریحی║بیا تو پاتوق►▓
  • بهترين عكس و غيره....
  • وبلاگ تفریحی فان98.
  • ஜجوک هاو اس ام اس های باحال ஜ
  • طوبی - همسریابی دای
  • کافی نت باران
  • خفن دانلود
  • تبادل لینک
  • تبادل لینک
  • Atash Music
  • اران دانلود
  • مقالات
  • دایرکتوری تبادل لینک رزبلاگ
  • خوراک | مرجع تغذیه
  • دانشجویان کامپیوتر 89
  • گروه جستر گروه جستر مرجع کد و دانلود
  • تبادل لینک اتوماتیک
  • تفریحکده روژ
  • طراحي سايت
  • سایت رضا صادقی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تبادل لینک
  • جاودان دانلود | دانلود رایگان
  • واو اسکین|قالب و ابزار سایت و وبلاگ
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرت در باره سایت چیه ؟؟
    بازیگر مورد علاقه شما کدام است؟؟؟
    درباره وبــــلاگ


    این وب سایت برای سرگرمی و گذراندن لحظات شاد در دنیای مجازی ایجاد شده است
    از شما بازدیدکنندگان عزیز خواهشمندم برای بهتر شدن وبلاگ نظرات خود را وارد نمایید
    باتشکر

    دعای فرج
    وضعیت یاهو
    Yahoo Status by RoozGozar.com

    بازی انلاین واستراتژیک
    لیگ برتر اسپانیا
    تبلیقات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 327
  • کل نظرات : 95
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 731
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 513
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 133
  • بازدید ماه : 8,556
  • بازدید سال : 39,321
  • بازدید کلی : 1,342,984
  • کدهای اختصاصی
    وبلاگ
    .
    دوســـــــــــــــتان
    کد اسلایدرکد اسلایدشو
    نسخه موبایل


     


    این سایت مجهز به نسخه موبایل میباشد



    برای مشاهده نسخه موبایل  کلیک کنید




    معرفی به دوستان
    « ارسال برای دوستان»
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    جدول لیگ برتر

    جدول لیگ برتر


    کالا های محبوب